سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همنشینی با حکیمان، زندگی بخش خردها و درمان جانهاست . [امام علی علیه السلام]

اولین وبلاگ تخصصی انجمن علمی باغبانی



86/9/6 ساعت: 12:53 عصر
  توانایی های علم باغبانی

 

                                    

 باغبانی یکی از گسترده ترین شاخه های علم کشاورزی می باشد و شامل بخش وسیعی از فعالیت ها می گردد . به طور کلاسیک باغبانی به پنج شاخه اصلی میوه کاری ، سبزیکاری ، بیوتکنولوژی ، فضای سبز ، گلکاری تقسیم می گردد که فارغ التحصیلان می توانند در صورت تمایل به ادامه تحصیل در رشته باغبانی یکی از رشته های فوق را انتخاب نمایند . البته برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس رشته های بسیاری وجود دارد که مهندسان کشاورزی توانایی شرکت در آنها را دارند .

به طور کلی یک مهندس باغبانی با توجه به دروس مختلفی که هر یک مربوط به یکی از شاخه های کشاورزی می باشد تواناییهای کلیه رشته های دیگر را به طور نسبی دارد .

فعالیت هایی از قبیل احداث گلخانه ، مدیریت کشت های گلخانه ای ، احداث باغ ، کاشت و پرورش انواع گل های پیازی ، گلدانی ، شاخه ای ، کاشت انواع سبزیجات ، کاشت سیب زمینی و کلیه صیفی جات و حتی ذرت و آفتابگردان که مختص مهندسان باغبانی می باشد و در موارد فوق اطلاعات بسیار کاملی در اختیار دارند . یک مهندس باغبانی به راحتی می تواند آفات و بیماری های تیپیک ( معروف و شایع ) را شناسایی نماید و در صدد رفع آنها برآید . ( این وظیفه اختصاصی مهندسان گیاه پزشکی می باشد ) . همچنین یک مهندس باغبانی با گذراندن دروسی پیرامون فیزیولوژی پس از برداشت در ارتباط با نحوه انبار کردن محصولات کشاورزی و چگونگی افزایش ماندگاری محصولات اطلاعات با ارزشی در اختیار داشته و توانایی اداره انبار و سردخانه های محصولات کشاورزی را داراست .

یک مهندس باغبانی اطلاعات بسیار کاملی در رابطه با اصلاح نباتات و چگونگی بذرگیری در اختیار دارد و می تواند در این زمینه نیز فعالیت های مفیدی را انجام دهد .

یکی از مهمترین توانایی های مهندسان باغبانی تشخیص کمبود های عناصر غذایی در گیاهان و تجویز فرمول های کودی مناسب می باشد . این توانایی جزو توانایی های اختصاصی مهندسان باغبانی می باشد و امروزه نیز ارزش بسیار زیادی دارد .

از جمله فعالیت های درآمد زای مهندسان باغبانی در حال حاضر طراحی و نگهداری از فضای سبز می باشد که روز به روز هم در حال گسترش می باشد .  

فعالیت در پروژه های کشت بافت ، کشت های بدون خاک ( هیدروپونیک ) و همچنین بیوتکنولوژی هم از توانمندی های نوین مهندسان باغبانی می باشد که در دنیای امروز بسیار ارزشمند می باشد و  گسترش بسیار زیادی یافته است


نوشته شده توسط: میثم اشجعی



 RSS 
خانه
شناسنامه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک

:: کل بازدیدها ::
3346

:: بازدید امروز ::
1

:: بازدید دیروز ::
0

:: اوقات شرعی ::

:: درباره من ::


:: لینک به وبلاگ ::

اولین وبلاگ تخصصی انجمن علمی باغبانی

:: لینک دوستان من ::


:: اشتراک ::